Follow us on social media

Instrid is an independent digital media outlet that was born out of the need to bring readers what is often missing from traditional news channels – broader context, interesting facts from the world, overlooked topics and an original perspective on current events. We focus on high-quality, engaging content that offers readers more than just superficial headlines.

Trends we expect

   Dôležitým aspektom analýz býva pohľad do minulosti. Ten najkratší, aký môžeme mať, je 5 rokov dozadu, keď v Spojených štátoch amerických praskla realitná bublina,

 

   Bubliny boli aj v minulosti, avšak v tomto prípade sme boli svedkami obrovského nahromadenia prostriedkov v jednej časti ekonomiky bez akejkoľvek opatrnosti spojenia veľkých spoločností do celkov s väčšími úsporami, väčšími trhovými možnosťami, väčšou kontrolou a zároveň potenciálom veľkých problémov.

   Každá neharmonická časť, ktorá sa odohráva v ekonomike, má za následok vlnu udalostí, ktoré sa vymykajú normálu. Výsledkom takého konania je, že nikto nečakal, že sa niečo také môže zrútiť. Prečo sa tak stalo a aké máme paralely do budúcna?

   V prvom rade žijeme už dosť dlho vo svete virtuálnej reality, kde peniaze majú hodnotu, ktorá nie je krytá zlatom alebo iným hmatateľným cenivom. Po druhé, ľudia prestali premýšľať, že jedna plus jedna sú dve. Súčasný americký biznis model prekvitá, umožňuje znova podnikať na pôde v USA, nie je nutné vyvážať prácu do zahraničia. Tomu všetkému pomáha oslabujúci americký dolár, ktorý umožňuje exportovať výrobky s pridanou hodnotou. Vysoká úroveň flexibility americkej ekonomiky jej dáva komparatívnu výhodu voči okolitému svetu, zmeny sa tu dejú rýchlosťou svetla.

   Európa je zasiahnutá spomalenou štruktúrou euroúradníkov, ktorí, ako sa zdá, nevedia rozhodovať ani rýchlo a ani správne. Problémy krajín ako Grécko a celého juhu Európy už dávno mali byt vyriešené bankrotom a pomoc, ktorú tam už niekoľko rokov „pumpujeme“, mala byť investovaná do zmysluplných projektov na rozvoj obchodu a služieb, hlavne v malom a strednom sektore podnikania.

   Prečo to tak ale nie je? Lebo takéto rozhodnutia nie sú populárne. Pretože uvedení úradníci by už nesedeli na svojich stoličkách. Inými slovami, nikto nie je schopný prijať svoju mieru zodpovednosti za to, čo je nutné urobiť.

   Zameranie sa na mladých ľudí by malo byť prioritou súčasných mocenských špičiek, ktoré v úplnej slepote neriešia dôvody vysokej miery nezamestnanosti a nevytvárajú u mladých ľudí záujem o prácu.

   Regulovanie a projektovanie potencionálnych pracovných príležitostí v budúcnosti by mali byť jedným z najdôležitejších bodov vládnucich orgánov. Súčasná mladá generácia nie je hlúpa, len nevidí perspektívy v tom, čo sa deje okolo nás.

   Pokiaľ si detailne prezrieme načasovanie zmien v USA a následne opatrenia prijaté EÚ, zisťujeme, že očakávané zmeny sú v časovom sklze cca 2 až 3 roky. Pritom by stačilo tak málo. Stačilo by, aby orgán poverený rozhodovaním bol viac akcieschopný a že by byrokratických úradníkov vymenili mladí ambiciózni ľudia.

   Slovensko ako plne integrovaná krajina EÚ nemá šancu postupovať inak ako v zmysle pravidiel EÚ. Avšak je nutné uvedomiť si, že i napriek tomu sme časťou veľkého celku a je potrebné hľadať spoločné cesty na riešenie problémov v rámci celej únie. Aj malý člen vie zmeniť smerovanie. Chce to však plnú svojprávnosť a zodpovednosť.

   Integrácia lokálnych ekonomík v rámci veľkého celku znamená rešpektovanie rastu a zároveň i prípadne poklesy dopytu. Slovenská ekonomika výrazne závislá na automobilovom priemysle nemá v budúcnosti šancu na reálne zvýšenia HDP na úkor investícii, ktoré v krajine dnes máme. Výroba výrobkov, ktorých práca nie je s vysokou pridanou hodnotou, je kedykoľvek premiestniteľná do akejkoľvek krajiny v okolí. Naše smerovanie by malo ísť cestou vlastných výrobkov s pridanou hodnotou tak, aby sme nemuseli byť atakovaní cenovou vojnou konkurencie.

   Sme malá krajina. Je ťažké presadiť sa aj navonok aj dovnútra. Šance, ktoré máme, sú však veľké. Skúsme sa pozrieť na takých Švajčiarov. Ich ekonomika je po celé desaťročiazdravá a flexibilná. Čo tak ich nasledovať?Vyrábajú vynikajúce a jedinečné švajčiarske hodinky, tak známe na celom svete a prakticky bez konkurencie. Švajčiarska čokoláda známa na všetkých kontinentoch, švajčiarske banky sú známe kdekoľvek na svete a mnohé iné produkty takisto.

   Trendy, ktoré očakávame: postupné premiestňovanie lacnej a málo kvalifikovanej výroby do krajín s nižšou pridanou hodnotou, stabilizáciu pracovného trhu a realizácia vysoko výkonných projektov viazaných na kvalifikované pracovné sily v rámci EÚ. Geografické zmeny v ekonomike budú veľmi silne ovplyvnené globálnym počasím a zmenami, ktoré nás čakajú v najbližších desaťročiach. Sme presvedčení, že veľmi dôležitým bodom budúceho vývoja jednotlivých ekonomík bude zvládnutie produkcie a čistoty agrárneho sektoru. Potraviny a ich čistota bude najvyššou prioritou.

Vladimir Orth

What kind of ten years awaits the global economy?

   Páni prepáčia, dobrých 10 rokov nás čaká. Možno historicky najlepších. Aj keď to znie asi kacírsky, myslím si, že svetovú ekonomiku čaká v najbližších rokoch silný rast a svet výrazne zbohatne. Natíska sa otázka, aké sú dôvody tohto pohľadu? Prečo si to myslím?

 

 

   Veď dnes je práve to obdobie, keď je na tom svet zle. Všetko sa to môže „zrútiť“. Európa sa potáca nad dlhovou priepasťou, nad kórejským poloostrovom prelietavajú strategické bombardéry B-2 spirit (ktorých cena je mimochodom vyššia ako celý záchranný balík pre Cyprus), Sýria sa zmieta na pokraji konfliktu, ktorý môže zapáliť rozbušku v celom arabskom svete, čínsky realitný sektor má parametre, pri ktorých bola americká hypotekárna kríza len drobnou epizódou… veľa rizika, veľmi veľa. Áno, určite ak to tak chcem vidieť. Ide o uhol pohľadu, negatívny sentiment má násobne lepšie predpoklady sa šíriť ako dobré správy. Dajte na prvú stranu „krv“, nech sa to lepšie predáva…

   Trhmi hýbu emócie. Panika a dav spôsobujú turbulencie. Ale celkový trend je založený na inom. Na silnejších predpokladoch ako je nálada spotrebiteľov. Preto mojou snahou je pozrieť sa na veci bez emócií. Očistiť sa od balastu, ktorý deformuje realitu. Sentiment, šedá eminencia investičných trhov… Zažil som dná, keď všetci okolo boli zúfalí pesimisti a trh sa zrazu pobral opačným smerom. Potom som videl rastové analýzy pár dní pred fatálnym prepadom. Sentiment nie je dobrý radca o budúcnosti. Dnes je nálada na bode mrazu, tak zle nebude…

   Máme iné predpoklady, planéta sa zmenila. Máme najmä historicky bezprecedentný potenciál riešiť problémy, otázky a situácie, ktoré boli v minulosti nad naše kapacity. Demografia bohatstva a demografia intelektuálneho potenciálu spravila významný skok, ktorý v histórii nemá obdoby. Počas jednej generácie sa svetové bohatstvo znásobilo, nikdy nebolo také množstvo ľudí tak bohatých ako práve v súčasnosti. Zároveň sa počas tejto generácie výrazne predĺžila priemerná dĺžka života, a teda výsledkom týchto premenných je skokový nárast počtu vzdelaných ľudí na úrovne násobne presahujúce predchádzajúcu generáciu.

   Máme kapacitu riešiť násobné množstvo problémov oveľa vyššej zložitosti. Preto je vývoj taký rýchly. Predchádzajúce generácie sú z tohto pohľadu ako žiak základnej školy, ktorý sa trápi s rovnicou s dvomi neznámymi oproti vedeckému tímu na MIT. Navyše, sme na prahu energetickej revolúcie, akú svet zažil snáď len raz. Ropa ťahala vývoj už dlho, rozsah aktivít, ktoré sa venujú jej alternatívam je taký rozsiahly, že je pravdepodobná  silná transformácia svetovej ekonomiky z hľadiska energetických potrieb. Je otázne, či dominanciu preberie bridlicový plyn, ktorý už dnes mení energetické paradigmy najväčšej svetovej ekonomiky alebo to bude stále viac dostupná solárna energia, či úplne iná nová alternatíva. Je však dobrým predpokladom, že energie bude veľa a teda za dobrú cenu, čo bezpochyby bude silným anabolikom pre svetovú ekonomiku.

   Pohár je teda poloprázdny? Poloplný? V USA klesá nezamestnanosť 4 roky, už ani jeden americký štát nemá dvojcifernú nezamestnanosť (Rhode Island s najvyššou mierou nezamestnanosti tesne pod jej 10% úrovňou), US domácnosti dosiahli najnižší podiel splátok svojho dlhu k svojim príjmom za viac ako 3 dekády (nepodceňoval by som tento údaj, títo spotrebitelia majú podobnú ekonomickú silu ako Čína a Nemecko dokopy a môžu začať míňať oveľa viac ako doposiaľ). Cash, iba cash, na účtoch amerických firiem dosiahol závratnú sumu 1500 miliárd USD (čo je suma vyššia ako HDP Španielska a o málo nižšia ako HDP Ruska a Indie) a ziskovosť týchto firiem dosiahla historické maximá. Ak by sme dali vyššiu váhu týmto informáciám vo svojom pohľade na ekonomickú situáciu, k akým záverom by sme sa dopracovali?

   Netrúfnem si povedať, či najviac narastie S & P index alebo DAX. USD môže čakať ako strata svojho postavenia, tak aj posilnenie súčasnej úrovne. Čo by som však dal do popredia úvah sú trendy v poklese svetovej chudoby, zmena ekonomickej sily rozvíjajúcich sa trhov. O 10 rokov môže byť Latinská Amerika bohatý región, Afrika nemusí hladovať a Peking môže mať viac obyvateľov ako Francúzsko. Pribudnú úplne nové vedecké odbory a priemyselné odvetvia, odhadovať silu ktorých je dnes málo prezieravé (po skúsenosti s internetovou ekonomikou a mobilnou komunikáciou). Je možné, že firmou s najvyššou trhovou kapitalizáciou bude indonézska spoločnosť zameraná na nanotechnológie alebo globálna kozmická agentúra alebo gerontoslužbami zaoberajúci sa konglomerát z Číny… Svet sa bude meniť rýchlejšie ako kedykoľvek v minulosti. Teda žiadne istoty… ale bude lepšie. Oveľa lepšie.

 Peter Bobik

Audi A5 Sportback

„A5 Sportback prebúdza vo vodičovi duch závodníka s intenzívnou túžbou nechať sa uniesť dokonale vyladenou kombináciou luxusu, výkonu, prestíže a nadčasového dizajnu.“

   Audi A5 Sportback je charizmatické vozidlo, ktorého špičkový moderný dizajn predčia už iba jeho jazdné vlastnosti. Najnovšia generácia vozidla je výrazne ostrejšia, než tá predchádzajúca, naďalej si však zachovávaeleganciu a dôraz na každodenné jazdenie. Tieto vnútorné rozpory sa však neprejavujú navonok a k vodičovi sa dostáva iba čistá nefalšovaná radosť z jazdy. Príjemný pocit, ktorý vodič nadobúda jazdením vozidla s pridanou hodnotou, je aj priamym dôsledkom vysokého stupňa technickej vybavenosti a dispozícií, ktoré mu Audi A5 Sportback ponúka. V ponuke autopožičovne AVIS nájdete také A5 Sportback, ktorého výbava nezaostáva ani za tou, ktorú dostávajú novinári na redakčné testy (tá býva zvyčajne najvyššia možná). Nechýba veľká obrazovka pre pohodlnú prácu s multimédiami a nastavovaním vozidla, 2-zónová klimatizácia, automatická 6-stupňová prevodka a rozsiahly balík aktívnej i pasívnej bezpečnosti. Chránený nie je iba vodič, ale hneď všetci štyria pasažieri.

Výkon vozidla pri motorizácii 2.0 TDI je úžasných 155 koní, ktoré sa naplno prejavujú pri predbiehaní a štarte z pokoja. V takej chvíli sa vo vodičovi A5 Sportback prebúdza duch závodníka s intenzívnou túžbou nechať sa uniesť dokonale vyladenou kombináciou luxusu, výkonu, prestíže a nadčasového dizajnu. Významnú konkurenčnú výhodu má Audi A5 Sportback v tom, že jeho spotreba nesiaha do enormných výšin. To znamená, že aj dynamický štýl jazdy nezanechá výraznejšie stopy na vašej peňaženke.

New Skoda Octavia

„Najnovšia Škoda Octavia prekonala očakávania a priniesla o niečo viac moderny aj do stále pomerne konzervatívneho európskeho automobilizmu.“ 

   Priaznivci aj odporcovia boleslavskej automobilky sa zhodnú na tvrdení, že najnovšia Škoda Octavia prekonala očakávania a priniesla o niečo viac moderny aj do stále pomerne konzervatívneho európskeho automobilizmu. Aktuálnu Octaviu je možno priamo porovnávať s predchádzajúcou generáciou Audi A4, čo je dobrá správa pre každého jedného vodiča vyžadujúceho výborné jazdné vlastnosti, ktoré nebudú obmedzovať žiadny štýl jazdy. Či vodič preferuje bezpečnú a pohodlnú jazdualebo jemne agresívnu, nová Octavia mu bude po chuti.

 

 Najzásadnejšou zmenou v dizajne novej Octavie je masívne využívanie praktického minimalizmu. Ten je reprezentovaný predovšetkým jednoduchším dizajnom predných a zadných svetiel a kompaktnosťou interiéru. Škodovka vždy dbala na to, aby sa v jej vozidlách cítili dobre všetci pasažieri, preto nie je interiér orientovaný výhradne na vodiča. Všetky podstatné ovládacie prvky v prednej časti kokpitu sú preto zarovnané k stredovému panelu tak, aby boli na dosah aj spolusediacemu. Vodič tiež ocení, že dizajnéri Škodovky opäť stavili na jednoduchosť a prehľadnosť priestoru za volantom. Biele indikátory a číslice na čiernom podklade pôsobia moderne a sviežo, súčasne majú veľký podiel na bezpečnom kontrolovaní stavu jazdy aj v noci. Niektoré dizajnové variácie predovšetkým áziských automobiliek sa totiž časom ukazujú ako nie celkom praktické práve počas dlhých nočných ciest. V autopožičovni AVIS nájdete novú Škodu Octavia s 1,6-litrovým benzínovým motorom TDI a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Súčasťou výbavy je aj bohatá zbierka technológií aktívne alebo pasívne sa podieľajúcich na bezpečnosti posádky.

Volkswagen Golf, the symbol of progress, innovated again

The Avis car rental offer also includes the seventh generation Golf, which is celebrating one success after another in both the civilian and corporate worlds.

The Golf is an icon and, to some extent, a symbol of progress in the automotive industry, as it has always brought modern technology to the everyday world. The current seventh generation of this no longer quite small German hatchback once again pushes the boundaries of technology, comfort and driving characteristics.

The latest generation of the Golf draws attention to itself at first glance. It has a distinctive face with sharp shapes, a compact body with sophisticated details and a surprisingly premium interior. The Golf never tried to present itself as a luxury car or a higher-class vehicle, but it still manages to appeal with a valuable interior with high-quality materials, precise fit of individual elements and a wide center console more typical of sedans and limousines.

   The design direction that is now typical for Volkswagen responds to the global demand for modern-looking cars with a relatively unified appearance across the entire model range. As a result, the Golf bears a striking resemblance to the latest Passat and also shares many similarities with the large Touareg.

   In Avis, the vehicle is available with a 1.2-liter gasoline engine, which is combined with a manual 6-speed gearbox. This combination, together with front-wheel drive, allows the driver to actively regulate the vehicle's consumption, which, however, is still at a reasonable level of only 4.1 l/100 km. The wider equipment includes cruise control, CD/MP3 player, multi-collision brake, XDS differential, electric windows and rear, air conditioning, start/stop system, brake energy recovery and an on-board computer.

   However, for every driver, the high level of safety and comfortable driving are especially important, which in the case of the Golf is at a higher level than in other competing hatchbacks. Therefore, it becomes a very sensible choice, which is not questioned even by the desire for an emotionally charged drive.

"The crisis is over" or the largest and most famous auto show in North America in Detroit. Text,

Whatever you've seen or heard about the city of Detroit and what's happened there over the past ten years is still less tangible than visiting the city in person.

 

Even on the plane, my fellow passengers warned me about safety and avoiding certain parts of the city. However, when I arrived on Sunday afternoon, I decided to leave the hotel and go into the city.

   On the way along the highway, I was surrounded by a lot of factories and chimneys. After entering the city, I was surprised, the surroundings were gaping with emptiness. Emptiness after the non-existent legendary buildings, which until recently belonged to the largest corporations not only in the USA, but also in the world. Gradually, I came to a large glass building, the headquarters of the former unit in the global automobile market. It seems that not only the car factory, but also what was once a very nice building, has seen its best days. Next to it is an exhibition center, which is adjacent to the hockey stadium of the Detroit Red Wings hockey club.

   The auto show began with a press day on Monday. The Detroit Auto Show, also called the North American Auto Show, is the most famous. It is necessary to state that this auto show is different. Different from any other like it. I will only mention a few of my observations that are unique to the Detroit Auto Show, but at the same time they are a kind of view on the current state of the automotive industry.

   The new and largest limousine in its line was introduced by the KIA car manufacturer with the K900 model. A very important parameter for the launch of this limousine on the North American market is the competition, which speaks about where the model wants to go. It is a clear competitor to the Mercedes-Benz E-class, BMW 5-series and Audi A6. However, what is already noticeable in this upper middle-class car is the design approach and especially the incredible price, which is up to 30 percent lower in the USA compared to the competition from Germany. We will see how the possible launch of the model on the remaining markets, including Europe, will turn out.

   Another novelty was the introduction of the youngest member of the luxury German car manufacturer Porsche in the small SUV category – the Macan model. The Porsche Macan falls between the already existing large Cayenne and the lower ranks of other daughter models. The technology used gives the driver all the advantages of the large Cayenne, but with the fact that the vehicle is designed for smaller families, or families with children who have a relationship with luxury SUVs. To my surprise, there was really very little space in the rear seats and I am convinced that the vehicle, when fully occupied, will only be able to be used for two adults and their children or only for short distances in cities.

 

   Another German automaker with sports roots introduced not only a concept, but also a fully functional electric vehicle, the BMW i8, which, as everyone believes, will soon be offered by the Bavarian automaker, which is not lagging behind its competitors in this segment.

   But what was the biggest highlight of the Detroit Auto Show? I can say with certainty that the automotive industry as such has overcome the consequences of the crisis and it seemed that the auto show was completely flooded with new products not only in the lower and middle class. The German automaker Audi is also reaping success in the USA, where for the first time in history it sold a total of 158 thousand vehicles and in December 2013 it can boast of record sales of more than 17 thousand vehicles. Globally, total sales also increased to 1.5 million vehicles.

   At the auto show, car manufacturers are interested in presenting not only new models, but also concepts. I didn't sense any hint of concern about further developments here.

   A very interesting observation was also the large number of Asian-looking young people who were running from car to car, constantly taking notes and taking pictures of everything. The interesting thing was that they were taking pictures of details that an ordinary person would not notice. Small welds, handles and other specific parameters on new cars and studies. Looking at them, the only and one hundred percent correct answer came to my mind – industrial espionage.

   In the past, however, it has been secretive and much more sophisticated than this one I had the opportunity to see in Detroit. However, I believe that this time it will benefit consumers and the largest automakers will be able to defend their technological leadership in the near future.

Vladimir Orth

Golf Resort Skalica – The royal game in the royal city continues

The past year was a positive one at the Skalica golf resort, and 2014 looks very promising again.

 

    The year 2013 will be remembered as a good year at Golf Resort Skalica, in which the resort was once again able to boast of defending its good reputation as a host. Thanks to very favorable weather, the season ended on November 18th, and in addition to several smaller tournaments, Golf Resort Skalica also provided space for larger, more important tournaments.

   The biggest tournaments were the Slovak Junior Open and the Ega Challenge Boys Trophy, which served as a qualification for boys under eighteen for the European Championships. The success and praise in these cases will be confirmed by partners, players and spectators, despite the fact that the season started slower and is certainly among the more demanding ones.

   To some extent, Golf Resort Skalica tried to solve the gradual improvement of the 2013 season preventively, when it ensured itself against possible periods of drought. For this purpose, a water well was drilled, which will make it possible to comfortably organize events even in the event of a more severe drought.

   "Despite the fact that the previous season was difficult, I think we managed it," said Peter Kadlíček, manager of Golf Resort Skalica, regarding the past 2013 season. However, the aforementioned maintenance of the reputation of a good host and a quality golf resort is not in itself a guarantee of constant satisfaction of players and partners, therefore this progress must continue in the upcoming season in 2014. In the spirit of constantly improving options, layouts and services, the Golf Resort Skalica offer will include innovations capable of appealing to both stable and new players.

   New for the new season are mainly a new price list with new packages, added discounts and for socially or family-oriented players, special days will be available for certain groups (for example, Seniors) or for families. In the spirit of improving the technical background of the golf resort, it will continue. After last year's provision of a water well, the Driving Range will also be modernized this year. However, the adjusted price list, more options for specifically focused players and the modernization of the technical portfolio are something that is still somehow in the background and should have been the basis of every good space for demanding golf fans. However, the visible and determining prestige of the resort lies in its ability to host and implement top tournaments and events of a national and international nature. The Czech PGA Tour will begin in May, and the European Girls Team Championship for girls under eighteen will take place in the summer. Great confidence is invested in this event, as the organizers expect up to twenty teams from all over Europe to participate.

   Following this tournament, the K+K Monarchy Trophy of the six countries of the former Austria-Hungary (Seniors) will be welcomed to the lawns of the Skalica Golf Resort.

   Next season, players can once again look forward to the popular club tour "Trdlo", which took place last year in early September. Just like last year, the prizes for it in the form of a beautiful glass Trdlo were donated by RONA, the official partner of the club tour.

   Continuation of successful and popular events from last year will be the domain this year as well, and in addition to the club Trdlo/RONA, players and spectators will have the opportunity to participate in tournaments with an entertaining character - opening Texas, a night tournament, and the like.

"At the end of the summer, we host the Slovak Open, the international Slovak individual championship. Everyone is welcome, whether as players or spectators," added Peter Kadlíček.

Text: Erik Stríž / Peter Kadlečík
Photo: Ratelio Iglesias for Golf Resort Skalica

The future of software design

V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi. Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

   Spotrebitelia sú čoraz netrpezlivejší, ani ja nie som výnimka. Od aplikácií sa očakáva, že budú hladko integrované a sprístupnené pre všetky počítače, laptopy a mobilné zariadenia. Váš produkt teda musí byť dostupný vždy a všade, aby udržal krok s týmto novým druhom zákazníkov. Ako prvé vás napadlo nájsť niekoho, kto zlepí dokopy iPhonové a iPadové aplikácie – a problém je vyriešený, však? Nuž, ani nie.

   Nechápte ma zle, som rovnakým fanúšikom operačného systému Apple, ako hocikto iný. Problém iPhonových aplikácií spočíva v tom, že nie všetci vaši zákazníci používajú Apple produkty. Niektorí uprednostňujú Android Symbian a niektorí, verte či nie, používajú obyčajný telefón s klasickými funkciami, ktoré sú obmedzené na na telefonovanie a zasielanie SMS správ.

V prípade desktopovej alebo DOS aplikácie je viac, než pravdepodobné, že bude kompatibilná iba s jedným operačným systémom (väčšinou Windows). Dni, kedy všetci koncoví užívatelia fungovali na Windowsoch, sú dávno preč a dnes diktujete užívateľom vy, aký OS budú potrebovať. Dostupnosť produktu iba určitej skupine operačných systémov limituje potenciálnu veľkosť daného trhu a nedovolí užívateľom aplikáciu využívať naplno.

   Stačilo však zameriavania sa na prekážky a problémy, venujme sa ich riešeniam. Vývoj natívnych aplikácií na každý operačný systém a mobilné zariadenie by bol príliš drahý a udržiavať ho v chode by sa rovnalo nočnej more. Nezamerajme sa preto na systémy ako také, ale radšej to na ich spoločného menovateľa. Všetky majú internetový prehliadač, s výnimkou „barebones“ telefónov, ku ktorým sa dostaneme neskôr. Všimnite si však zvolený výraz „internetový prehliadač“ namiesto pripojenia na internet, pretože samotná schopnosť pripojenia sa do siete ešte zďaleka neznamená, že váš koncový užívateľ je aj skutočne schopný sa na internet pripojiť.

   Dovoľte mi rozobrať výhody, ktoré so sebou prináša vývoj nezávislej aplikácie. Sú nimi:
• dostupnosť kdekoľvek na ktoromkoľvek zariadení (napr. Windows, Mac, Linux, iOS, Android, atď.),
• prenos dát v reálnom čase,
• spustenie konečným užívateľom nebude vyžadovať siahnutie, inštaláciu ani administrátorské práva,
• vaši užívatelia budú vždy pracovať s najnovšou verziou vášho produktu.

   Hore spomenuté výhody sa vzťahujú rovnako na užívateľov, ako aj na IT oddelenia a softwarových inžinierov. Je nutné zdolať isté bariéry v oblasti dizajnu, no úmyslom tohto článku bolo predstaviť smer, ktorým sa softvérový dizajn bude v budúcnosti uberať. Smerujeme k vyriešeniu otázky schopnosti webových aplikácií naplniť komplexné požiadavky dnešných zákazníkov.

   Otázky typu „Čo v prípade, ak užívateľ nemá pripojenie na internet?“ sú len jednými z mnohých obáv v prípade webových aplikácií. Čo keď moji užívatelia nebudú súhlasiť s tým, aby boli ich dáta hostované na internete. Je nereálne a prakticky nemožné očakávať od používateľov mobilných zariadení, aby ocenili tú istú aplikáciu na obrazovke desaťkrát menšej ako klasicky monitor. Napriek tomu, že rozobrať od základov tematiku dizajnu a
implementácie webových aplikácií by postačilo na ďalší článok, riešenia týchto otázok sa dajú pochopiť pri základnom prehľade o tom, ako internetový prehliadač vôbec funguje.

   Keď je do internetového prehliadača zadaná adresa, ten spracúva súbory v danej lokalite. Prehliadač nezobrazuje iba stránky uložené na serveroch, ale aj stránky uložené buď lokálne alebo na pevnom disku. Online a offline zobrazovanie stránok, zabezpečovanie užívateľských dát a optimalizácia smartfónov zostávajú naďalej otázkami v prípade všetkých softvérov, ale autor tohto článku verí, že webové aplikácie majú potenciál zodpovedať tieto otázky a zároveň ponúkajú obrovské výhody v porovnaní ku klasickému dizajnu užívateľských programov.

AVIS LEASE

Značka AVIS Lease prináša svojim zákazníkom na slovenskom trhu všetky štandardy, ktorými sa vyznačuje značka AVIS vo svete.

   Profesionalitou svojich zamestnancov a kvalitou poskytovaných služieb operatívneho leasingu a správy vozového parku sa snaží okrem dobrého dodávateľa pre svojich klientov stať aj ich partnerom, ktorý im uľahčuje každodenný podnikateľský život a pomáha realizovať vytýčené ciele a posúvať sa vpred. A to nielen pri spoločnostiach, ktoré sú súčasťou nadnárodných koncernov, s veľkými vozovými parkami, ale aj pre malých podnikateľov s jedným alebo dvomi vozidlami.

   Čo toto všetko znamená v praxi a čím sa snažíme odlíšiť od konkurencie?

   Zamestnanci AVIS Lease sú súčasne aj poradcami – nesnažia sa automaticky spracovať požiadavku klienta na kalkuláciu, ale ich úlohou je čo najoptimálnejšie poradiť klientovi pri výbere vozového parku, jeho optimálnej štruktúry a nastavenie správnej dĺžky splácania a času obnovy vozového parku.

   Poradenstvo pri výbere služby – organizácia a zaistenie servisnej údržby a opráv a ich kontrola, vedenie administratívy nákupu pohonných hmôt a sledovanie spotreby, monitoring vozidiel, nákup pneumatík, poradenstvo pri ich výbere, ich výmena a uskladnenie, 24 hodinová medzinárodná asistenčná služba i náhradné vozidlá. Štruktúra splácania a zahrnuté služby sú nastavované tak, aby čo najviac vyhovovali každodenným potrebám klientov.

   Každodenná realita však prináša potrebu zmien. Pravidelne sledujeme kilometrové nájazdy vozidiel klientov a v prípade vyššieho alebo nižšieho nájazdu navrhujeme klientom rekalkulácie tak, aby finančné prostriedky na operatívny leasing vynakladali čo najefektívnejšie, takisto predĺženie alebo skrátenie splácania podľa individuálnych potrieb klienta.

   Zabezpečujeme mobilitu klientov už od momentu akceptovania záväznej kalkulácie od objednávky vozidla – za cenu leasingovej splátky poskytujeme náhradné vozidlo rovnakej kategórie pred dodaním nového až do času jeho dodania a počas servisu alebo nepojazdnosti poskytujeme náhradné vozidlá za zvýhodnených podmienok aj tým klientom, ktorý nemajú náhradné vozidlo zahrnuté v kalkulácii. Nechýbajú ani akcie pre klientov s možnosťou vyskúšať si nové modely vozidiel.

   Všetko toto je každodennou náplňou práce našich zamestnancov, ktorých cieľom je plnenie individuálnych potrieb každého klienta a vybudovanie dlhodobého partnerského vzťahu.

   AVIS na Slovensku je známy tým, že obsadzuje do svojej ponuky takmer každú zaujímavú novinku automobilového trhu. Mnohé z nich sa objavia v AVIS-e ešte skôr ako v prvých motoristických magazínoch alebo reláciách, zákazníci si tak majú možnosť odskúšať novinky medzi prvými na Slovensku.

   S novými modelmi prichádzajú aj nové technológie, ktoré hýbu svetom automobilového trhu, každý zákazník tak má možnosť zoznámiť sa s modernými technológiami, ktoré zvyšujú bezpečnosť, spríjemňujú jazdu alebo znižujú spotrebu.

   Prvýkrát sa vo flotile objavila technológia full LED svetlometov, ktorú predstavuje nový Peugeot 308. Okrem tejto prevratnej technológie Peugeot 308 prináša aj centrálne ovládanie všetkých palubných systémov na dotykovej obrazovke, počet ovládačov na palubnej doske sa tak výrazne eliminoval. Okrem high-tech noviniek Peugeot prináša výrazne úspornejšiu prevádzku vďaka nižšej hmotnosti a neobvykle nízkemu koeficientu odporu vzduchu. Nový zástupca kategórie compact je tak v spojení s dieselovým motorom predurčený k príjemnému a úspornému cestovaniu.

   Kategóriu compact obohatili aj praktický model Škoda Rapid Sportback a aj ikona medzi hatchbackmi VW Golf siedmej generácie. Tak širokú ponuku v kategórii compact AVIS ešte nikdy nemal, vybrať si ten správny typ automobilu bude jednoduché, každý model vie ponúknuť niečo iné a určite osloví každého vodiča.

   Letné mesiace môže klientom AVISu obohatiť zážitok so športovej jazdy, ktorý zaručene poskytne „nadupané“ Clio RS, ktoré v Renaulte vyladili na ohromných 200 koní, v kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou nové Clio RS prekvapí aj tých najnáročnejších automobilových nadšencov.

   Rozšírením vozového parku sa ponuka AVIS-u vzrástla na rekordný počet kategórii. Dnes si tak zákazníci môžu vyberať spomedzi 18 kategórii tých najpopulárnejších modelov a značiek, ktoré automobilový trh ponúka.
Okrem noviniek vo flotile AVIS pripravil aj prevratný spôsob platieb depozitov prostredníctvom e-shopu na stánke avis.sk, kde si zákazníci môžu vybrať typ auta, dobu prenájmu a priamo aj zložiť depozit prostredníctvom elektronickej platby. Jednoduchý spôsob, ktorý klientom ušetrí veľa času pri preberaní vozidla. Veľkou výhodou bude aj online uvoľňovanie zadržaného depozitu, vďaka čomu budú mať klienti späť svoje finančné prostriedky omnoho skôr.


The AVIS Lease brand delivers the level of service typical for AVIS worldwide to customers in the Slovak market.

   The professional attitude of employees together with the level of quality of operative leasing services and high level of fleet standard differentiates us from being just a supplier and transforms us into a partner by supporting the daily business needs while helping them reach their goals and develop. We deal the same way with multinationals with large car parks as we do with small businesses with one or two cars in use.
How does this strategy translate into reality and how do we strive to differentiate?

   AVIS employees are in fact consultant since it is not their job to generate an automated offer. They support clients in optimally structuring their fleet with a balanced payment plan and fleet renewal options.
The services include: full maintenance, repairs and services, fuel economy management, fleet monitoring, tire purchasing and lifecycle plan, tire storage and replacement, 24/7 international assistance services and replacement vehicles. The payment plan and services are tailored to cover a variety of our clients` needs.

   Reality of everyday life brings change. We regularly track the mileage of our client’s vehicles and optimize the contract should the vehicle usage change from the originally anticipated mileage which results in lower spend and we also adjust the payment plan based on each client’s individual requirements.

    We provide full mobility to our clients as soon as the binding offer is accepted. We provide replacement vehicles from the same category until the leased vehicle is delivered for the price of one installment and during regular maintenance periods or temporary malfunction. These favorable conditions apply even for clients whose original contract did not cover the use of replacement vehicles. Last but not least, our clients are able to test all new models on numerous occasions and events.

   All this is daily routine to our employees. Our main goal is to fulfill our clients` needs while building a long team partnership.

   AVIS in Slovakia became famous for adding almost every exciting brand new model to its stables. Many of the new arrivals can be seen in AVIS even before they appear in the trendsetting industry related print and other media. AVIS clients have therefore the unique opportunity to take them for a ride as first in Slovakia.

   There is a technology influx dictating the rules of the automotive industry with every new arrival. Our clients get familiar with modern technologies that enhance safety, improve the quality of their journey and offer lower fuel consumption.

   New Peugeot 308 is the first vehicle in the fleet to feature full LED headlamps. Besides this revolutionary technology there driver enjoys an advanced touch-screen infotainment system thanks to a notable control systems reduction.

   Besides its gadgets the new Peugeot has a high fuel economy resulting from a lighter body and surprisingly low drag coefficient. With a diesel engine this fresh member of the compact car family was designed for comfortable and economical travelling.

   Additional arrivals are the practical Škoda Rapid Sportback and the iconic 7th gen hatchback VW Golf that add to the most diversified portfolio of compact cars in the history of AVIS in Slovakia. Each driver will find his heart’s desire as each model has certainly something different to offer.

   AVIS clients can enjoy their summertime with a sport drive in the new pimped up Clio RS with staggering 200 horsepower combined with an automatic six-speed double-clutch transmission that takes even the most demanding car enthusiasts by surprise.

   Thanks to expanding its fleet AVIS now offers a diversified portfolio with the highest number of categories ever available. Our clients can choose from 18 most popular categories by models and brands in the market.
Besides the new arrivals AVIS launched a revolutionary deposit payment method via e-shop on avis.sk where clients can chose the type of car, length of rental period and directly make an online deposit payment. This saves a lot of time during the handover of the vehicle. All holds will be released electronically and will be therefore quicker at our clients’ disposal.

The mature youngster Renault Clio Grandtour

The first ever estate version of the small Clio surprises everyone: with its dimensions, design, engine and even the ride itself.

 

The segment of smaller estate cars does not have many representatives today, only the Škoda Fabia Combi, Seat Ibiza ST and our Clio Grandtour. Among them, the Renault has the most modern impression, which it owes not only to the shape of the body and front grille, but also to the interior itself. It is thanks to them and the affordability that this charismatic vehicle is a strong competitor for relatively established players.

   Renault and its modern vehicle design have both opponents and supporters, but it has achieved the goal of partial unification of appearance and has indicated the character of individual models through slight differences.
They try to be simply different, rather than as if they should adapt. We find more atypical design solutions on the Clia Grandtour body, all of which are represented by distinctive headlights with a massive manufacturer's logo in the middle of the grille, four side pillars, a slight lowering of the rear of the vehicle and unusual plastic coating of the lower parts of the doors. The interior is a chapter in itself, ergonomics and sci-fi were apparently the central motifs of the French designers' brainstorming.

   The Renault Clio Grandtour is offered by Avis car rental combined with a 1.2-liter gasoline engine, the domain of which is extremely low operating costs and a favorable power of 75 horsepower. With a consumption of only 5.5 liters of fuel per 100 km of driving, this vehicle is ideal not only for the city, but also for longer routes outside the larger Slovak cities. The 1.2-liter unit is combined with a manual 5-speed gearbox, in which the creators won with the accuracy of shifting and the gradation of individual gears.

   The interior of the small, large vehicle provides ample space for four passengers, while those in the front seats can enjoy a modern-looking dashboard and center console. A larger glossy surface with rounded edges contains a color display with basic rotary selectors and control buttons. The distinctive chrome trim of the edges of the individual surfaces continues on the steering wheel with a similar visual treatment in its lower half.

   Despite the fact that the Clio Grandtour is a car for an adult and mature driver, it still tries to appeal to younger generations. The interior design certainly meets this criterion thanks to the wider multimedia and communication equipment, which included a CD/MP3 player, navigation on a color display, Bluetooth connection with a mobile phone and effective safety features. A self-evident part of the interior is fully automatic window control, control buttons on the steering wheel, a central information display with a digital tachometer and air conditioning.

   Renault Clio Grandtour with a length of 4,267 and a height of 1,445 mm can also appeal to people who find hatchbacks too "youthful" and small. The Grandtour designation does not add significantly more space to the vehicle, but it certainly wins in terms of interior space variability. Not only the rear seats can be folded, but also the passenger seat. Clio in its larger version does not lose its fun and aggressiveness, but at the same time it looks a little more serious, mature and, given the extreme variability of space, also useful.