Chráňte si svoje zdravie

Leto je predovšetkým obdobie relaxu, energie, radosti a množstva športových aktivít. Nesmieme ale zabudnúť, že slnečné lúče okrem blahodárneho účinku na naše telo a dušu prinášajú našej pokožke aj mnohé nepríjemnosti až choroby rôzneho stupňa.

   Od podráždenej, spálenej, alergicke reakcie na slnko až po ochorenie najzákernejšie, ktorým je nebezpečný malígny melanóm, čiže rakovina kože. Jeho zákernosť je práve v tom, že často nebolí, nedá o sebe vôbec vedieť a pritom patrí medzi najrýchlejšie sa rozširujúce rakoviny ľudského organizmu.

   Ak máte čo i len najmenšie podozrenie, že niektoré vaše „materské znamienko“ mení veľkosť, farbu, svrbí, puchne, začervená sa, zakrváca alebo sa stane asymetrické, má nepravidelné neostré strapkaté okraje, ihneď vyhľadajte dermatológa. Ten vám vyšetrí a diagnostikuje nielen uvedené podozrivé znamienko, ale aj všetky ostatné na celom tele pomocou ručného dermatoskopu alebo digitálnym videodermatoskopom. Na dermatovenerologickej ambulanciiv PLK ProCare, Bratislava (Centrál) pravidelne vyšetrujem minimálne 1x do roka každého svojho pacienta dermatoskopiou.

    Ak má pacient mimo termínu pravidelnej preventívnej dermatologickej prehliadky akékoľvek podozrenie, že sa s jeho znamienkom niečo deje, je vyšetrený akútne – ihneď. Stačí sa len telefonicky objednať na vami určený presný časový termín.

   Malígny melanóm sa začína veľmi nenápadne už uvádzanými zmenami. Tieto zmeny môžu, ale nemusia byť vždy prejavom zhubného nádoru. Nebuďte v neistote a podozrivé znamienko si dajte ihneď vyšetriť u dermatológa, ktorý rozpozná štrukturálne, farebné, cievne a iné zmeny v znamienku. Ak je dermatológom zistené reálne riziko malígneho melanómu, bude kožný útvar ihneď aj s ochranným lemom ambulantne pod lokálnou anestéziou odstránený. Potom bude odoslaný na konečné histologické vyšetrenie, pri ktorom špecializovaný histopatológ definitívne vylúči alebo potvrdí čo najrýchlejšie diagnózu malígneho melanómu. Ako pri každej chorobe, tak aj v tomto prípade je najdôležitejšia pravidelná a rýchla prevencia a o to viac, že melanóm sa veľmi ľahko a rýchlo šíri do lymfatických uzlín, čo následne zhoršuje jeho prognózu. Na liečbu v neskorých štádiách reaguje už len minimálne. Práve preto odporúčam, aby ste si dali aspoň raz do roka vyšetriť všetky znamienka u dermatológa a to nielen dospelí, ale aj deti od 3. roka života.

   Na záver mi dovoľte vám pripomenúť niekoľko užitočných rád ako sa správne opaľovať:

1. Počas leta sa medzi 11.00 – 15.00 hod. vyhnite slneniu, UV žiarenie v tomto čase dosahuje svoje maximum.

2. Pred slnkom sa chráňte aj vtedy, keď ste v tieni a aj vtedy, keď je obloha pod mrakom, pretože mraky prepúšťajú viac ako 80 % UV žiarenia. V tieni vás nájde približne 50% ultrafialového žiarenia.

3. Deti do 3. roku života na priame slnko nepatria. Na dovolenke voľte ranné a podvečerné hodiny, nezabúdajte na UVA a UVB ochranu pokožky vašich detí. Vždy si vyberajte výrobky určené špeciálne na detskú pokožku.

4. Opaľujte sa len po nanesení krému s ochranným faktorom minimálne SPF 15 a vyššie, podľa vášho fototypu a podľa typu vašej pokožky. Vyberajte zásadne krém, na ktorom je uvedená ochrana SPF (UVB), ale aj ochrana UVA (PPD). Uvedené výrobky kupujte v lekárni. Nie je reálne vyrobiť kvalitný ochranný výrobok za pár centov.

5. Nezabúdajte sa natrieť 30 minút predtým ako vyjdete na slnko.

6. Po kúpaní sa utrite do sucha a znovu sa nakrémujte. Počas kontinuálneho opaľovania sa natierajte každé 3 hodiny.

7. Hory sú rovnako nebezpečné ako more a aj počas výletov na horách treba dodržiavať uvedené pravidlá.

MUDr. Kurišová Renáta
Dermatovenerologická ambulancia
pre deti a dospelých
Estetická a korektívna dermatológia
PLK ProCare, Jelačičova 7,
Bratislava(Centrál)

AVIS získal ocenenie Superbrands

Každý rok na celom svete a aj lokálne vychádza kniha, v ktorej je výber tých najhodnotnejších alebo najpopulárnejších značiek. Medzi rôznymi módnymi značkami, prémiovými automobilkami, prestížnymi hotelmi a produktmi nájdete aj autopožičovňu AVIS.

Vynakladáme viac úsilia

   Slogan „We try harder.“ – „Vynakladáme viac úsilia.“ má povesť jedného z najznámejších reklamných sloganov na svete. Stal sa vyjadrením firemnej filozofie i zamestnancov spoločnosti, ktorou je neustále skvalitňovanie služieb a potvrdená cena rezervácie. Medzinárodné pôsobenie AVIS sa zaslúžilo o množstvo inovácií vo svete prenájmu automobilov a jej slovenská pobočka neostáva tejto nadobudnutej prestíži nič dlžná. Slovenský AVIS má na svojom konte hneď niekoľko prvenstiev. Napríklad práve AVIS má na Slovensku najviac pobočiek spomedzi všetkých konkurenčných autopožičovní – a naďalej sa pracuje na ich rozširovaní. Okrem toho slovenský AVIS s veľkou vážnosťou dbá na to, aby bol vozový park vždy aktuálny a aby v ňom boli iba najnovšie modely automobiliek. Až 80% flotily tvoria dieselové vozidlá a pri ich každoročnom nákupe sa zvyšuje dôraz na ich bezpečnostný štandard, spotrebu a imidž, ktorý je náročnú klientelu AVISu tak dôležitý. Nemenej zaujímavé je, že popri klasických prenájmoch ponúka slovenský AVIS aj všetko, čo s tým súvisí. Klient má možnosť riešiť kompletné logistické služby od autopožičovne cez šoférske služby, prenájom dodávok a operativny leasing. AVIS ostáva aj naďalej verný myšlienke “We try harder.”

   7 desaťročí získavania know-how

   Spoločnost‘ AVIS vznikla v roku 1946, keď pilot U. S. Force Warren Avis založil autopožičovňu s tromi vozidlami na letisku Willow Run v americkom Detroite. Za polstoročie sa z nej stala top spoločnosť podnikajúca v oblasti prenájmu vozidiel vo viac ako 170 krajinách sveta s 500 000 vozidlami.

   V roku 1996 AVIS získala formou akvizície lokálneho predajcu pre vytvorenie generálneho zastúpenia na Slovensku. Vladimír Orth, kto v roku 1992 začínal s malou lokálnou požičovňou ponúkajúcou Škody Favorit a Felícia, sa zúčastnil tendra medzinárodnej spoločnosti: „Zistil som, že ak chcem siahnuť po vyšších métach, bez zahraničného know how sa nezaobídem, pretože trh si čoraz viac bude vyžadovať nadštandardné služby. Po víťazstve v tendri a podpísaní zmluvy sme za jeden rok museli pretransformovať celý vozový park, vybaviť firmu novými vozidlami deviatich tried od skupiny A po skupinu H. Staré autá sme predali a otvorili dve nové pobočky,“ spomína pán Orth, generálny riaditeľ United Rental Group.

Erik Stríž a Juraj Mačik pre UnitedLife

Interviews s Richardom Flimelom (J&T)

Jeho životopis je na Slovensku raritou a kariérny postup snom každého intelektuála. Aj keď významnú časť svojho profesionálneho života strávil v New Yorku a Londýne, neubránil sa návratu na rodné Slovensko a spájaniu svojho mena s našimi najzvučnejšími značkami. Richard Flimel, súčasný predseda predstavenstva JOJ Media House.   

   Prečo ste sa rozhodli študovať manažment?

   Manažment sa v mojom živote vyskytol vlastne náhodou. Po strednej škole som urobil skúšky na rôzne vysokoškolské fakulty so zameraním na informatiku. Môj kamarát ma vtedy poprosil, aby som ho sprevádzal na prijímacie skúšky na novootvorenú fakultu manažmentu, a aby som mal väčšiu motiváciu, prihlásil som sa na prijímačky aj ja. Prijali ma. Začiatkom deväťdesiatych rokov táto fakulta ponúkala aj štúdium v zahraničí a výučbu v angličtine, čo bolo v tom čase inovatívne a veľmi zaujímavé. Som tak trochu dobrodruh, a tak som si povedal, že takúto šancu si nenechám ujsť.

 Cítite sa viac ako ekonóm alebo ako právnik?

   Určite ako ekonóm, alebo presnejšie ako manažér. „Právničine“ som venoval dosť času na to, aby som vedel, že sa už k nej vracať nechcem. Myslím si, že vo svojej podstate som skôr manažér, generalista. Môj pohľad na problém je celistvý a mám rád komplexné riešenia. Ako špecialista, ktorý ide síce do hĺbky problému, ale jeho rádius pôsobenia i rozmýšľania má hranice, by som sa cítil príliš zväzovaný a možno až neslobodný.

   Prečo škola v USA? Prečo ste sa rozhodli študovať tam?

Vždy som chcel študovať na americkej škole. Na Slovensku som mal profesorov aj z amerických škôl, ktorých prístup som mal veľmi rád a oceňoval som, čo všetko nás dokázali naučiť. V istej chvíli som práve od jedného z nich dostal ponuku študovať v USA a ja som ju prijal. Som presvedčený, že vzdelávanie v USA je kvalitnejšie ako u nás, najmä smerom k praktickému využívaniu poznatkov. Môžem len potvrdiť všeobecné vnímanie, že americké školy naučia svojich študentov samostatnosti v práci s informáciami a s ich využívaním. Vlastne si nepamätám, že by sme sa na skúšku učili tak, že by sme memorovali texty z učebníc. Naopak, niekoľkokrát sme dostali zadanie, ktoré sme si zobrali domov a na vypracovanie sme mali až dva dni. Na amerických školách som vlastne študoval dvakrát. Prvýkrát to bola situácia, keď som využil ponuku spomínaného profesora. Druhýkrát som dostal možnosť študovať právo na oveľa prestížnejšej škole. Keďže som sa túžil dostať na „Wall Street,“ využil som ju.

   A dostali ste sa na Wall Street?

   Áno, vyšlo to.

   Ako teda pracujete s informáciami?

   Nasávam ich. Vždy, v každom momente, pričom vnímam aj tie, ktoré nesúvisia s tým, čo práve robím a nemajú pre mňa okamžitý význam. No stane sa, že jedného dňa využijem analógiu medzi nimi a situáciou, v ktorej sa ocitnem alebo ju riešim. Mám dar zakomponovať ich do nového kontextu a využiť všetko, čo viem. Napríklad na vysokej škole, na práve, som si povedal, že sa chcem naučiť strihať videá. Zvládol som to len tak pre radosť, no táto skúsenosť sa mi neuveriteľne zišla, keď som sa na istý čas stal generálnym riaditeľom televízie. Zrazu som, síce povrchne, ale predsa len rozumel, čo sa deje v strižniach a v televíznych štúdiách.

   Prečo ste sa vlastne vrátili späť na Slovensko?

   V New Yorku a v Londýne som bol zadefinovaný ako právnik. Právu som zasvätil päť rokov. Bol som vo veku, kedy som skúšal nové témy a prostredia. Bolo to veľmi zaujímavé obdobie, no stále viac som si uvedomoval, že právo ma obmedzuje a že mám chuť vykročiť za jeho hranice. Práve vtedy som dostal od svojich priateľov zo Slovenska ponuku začať doma podnikať v niečom úplne inom. Nadchlo ma to. Zbalil som sa a odišiel domov. Priniesol som si obrovské skúsenosti, nálepku, že som pracoval „vonku“ a nesmiernu chuť pracovať.

   To je veľká odvaha. Mali by ste guráž spraviť niečo podobné aj dnes? Všetko nechať tak a začať odznova?

   Keby som nebol spokojný, asi by som to dokázal urobiť. Ale dnes necítim takúto potrebu. Ak by som aj chcel začať niečo nové, vzhľadom na môj vek by to už určite nebola hrubá čiara za tým, čo som urobil, skôr by som hľadal nové príležitosti v oblasti, ktorú poznám.

   Aké ciele máte s JOJ Media House?

   Chceme byť významým hráčom v médiách v regióne strednej Európy. Chceme zarábať peniaze zmysluplnými projektmi. Ak sa nám naskytnú príležitosti, chceme rásť a ak sa nenaskytnú, chceme svoje médiá zveľaďovať tak, aby boli najlepšími na svojom trhu. A jedného  dňa možno vstúpime na burzu.

   Prečo médiá? Dnes to nie je práve najlukratívnejšia oblasť trhu.

   To máte pravdu, médiá sú ťažkým biznisom. Televíziu sme získali v období, keď na trhu existovali bariéry pre vstup ďalšej konkurencie – počet staníc bol obmedzený teresteriálom. Dnes to už neplatí. Bariéry vstupu sa v televíznom biznise výrazne znížili. Po našom vstupe sa JOJ-ka stala serióznym hráčom na trhu. Na jej čele stál tím, ktorý si získal rešpekt. Sú to ľudia, ktorí médiám rozumejú a to bolo od začiatku našou veľkou konkurenčnou výhodou. Je to silný základ, ktorý nám umožnil rásť ďalej práve v oblasti médií. V Českej republike sme podľa mňa skvelo investovali do outdooru, zjednotili sme časť trhu a stali sme sa dominantným hráčom. Významne sme sa etablovali aj na rakúskom trhu, ktorý vyzerá veľmi sľubne. Okrem toho máme spoločnosti na Balkáne, kde má biznis úplne iné pravidlá. Za posledné dva roky sme dokázali využiť veľa príležitostí na rôznych trhoch. V princípe v JOJ Media House nemáme spoločnosť, ktorá by ma sklamala.

   Máte recept ako dosiahnuť úspech?

   Úspech príde ako výsledok tvrdej práce, odhodlania a vôle ísť za vytýčeným cieľom. Potom už len stačí počkať na správnu príležitosť.

   A vaša definícia osobného úspechu?

   Ja si úspech pre svoj život nedefinujem. Môj pohyb vpred vnímam ako postupné zdolávania mét. Zdá sa mi márnotratné stanoviť si cieľ na dvadsať rokov dopredu, ktorého dosiahnutie by pre mňa znamenalo úspech. Nemôžeme predsa vedieť, čo sa stane. V roku 1991 som ani nepredpokladal, že dnes budem sedieť v tejto kancelárii. Môj život je štrukturovaný do viacerých rovín, baví ma to, čo robím, využívam príležitosti, ktoré sa naskytnú a vo svojej koži sa cítim dobre. Myslím, že je to dosť veľa.

   Hovoríte o príležitostiach – v biznise i v osobnom živote. Je príležitosť náhoda? Veríte v ňu?

   Myslím, že príležitosť je do istej miery náhoda. Tá sa však stane mnohým, ale len niektorí ju vidia. A z nich iba niektorí ju využijú.

   Ste človek, ktorý rozhoduje o mnohých veciach a drží opraty vo svojich rukách. Často musíte riešiť konflikty. Ako ich riešite?

   Veci riešim zmierlivo, dokonca veľmi zmierlivo, až kým nepresiahnu isté hranice. V každom prípade riešim konflikt v biznise osobne a verím, že s chladnou hlavou. Snažím sa mať na pamäti, prečo do konfliktu vstupujem a čo ním chcem dosiahnuť, a to mi pomáha zachovať si jasnú myseľ.

   Máte v živote vzor? Obdivujete niekoho?

   Nemám vzor. Myslím si, že každý si má žiť svoj život sám a robiť to, v čom sa cíti šťastný.

   Je možné na Slovensku zažiť americký sen?

   Určite áno. Je tu veľa ľudí, ktorí vyrastali v paneláku, vybudovali legitímny biznis a zarobili veľa peňazí.

   Čo si myslíte o svetovej ekonomike? Myslíte, že vážne problémy sú už za nami, alebo ešte sú pred nami?

   Neviem, ako vo svete vo všeobecnosti, ale Európa má vážne problémy a zďaleka nie sú vyriešené. Otázkou je, či nemáme padnúť ešte hlbšie, aby sme niečo skutočne vyriešili. Všetci hovoria, že spoločnosť sa musí zmeniť, lenže spoločnosť má veľký odpor k zmenám. Musela by zmeniť niekoľko životne dôležitých mechanizmov ako dôchodky, sociálne dávky… Doteraz sme si veľa požičiavali, vďaka čomu sme dosiahli vysokú životnú úroveň, ktorú bude veľmi ťažké udržať. Na druhej strane som optimista, čo sa týka strednej Európy. Myslím si, že stredná Európa má veľa energie a bude hrať dôležitú úlohu v ďalšom svetovom rozvoji. Naša generácia totiž nebola vychovávaná vo veľkom blahobyte, a tak je vnútorne motivovaná. Určite bude hľadať spôsoby, ako uspieť, a to nielen ona, ale aj generácie po nej.

Vladimír Orth

Pupok sveta

Keď sa povie Rapa Nui len málokto vie, že je to domorodý názov pre Veľkonočný ostrov. Pôvodní obyvatelia ho však nazývali „Te Pito o te Henua“ – teda Pupok sveta.

   Pritom ide o jedno z najizolovanejších miest na svete vzdialené od Južnej Ameriky vyše 3.700 km. Názov udivuje i preto, lebo ostrov má šírku len 12 kilometrov! Ostrov vznikol v Tichom oceáne pred miliónmi rokmi zliatím lávy z troch vulkanických kužeľov do trojuholníkovej pevniny.

   Pristávajú tu len dve lietadlá každý druhý deň v týždni. Letisko leží na okraji Hanga Roa, jedinej osady na ostrove, kde žije asi 3.800 obyvateľov. Je to asi jediná dedina na svete, ktorá má medzinárodné letisko. Inak ničím nevyniká – prízemné budovy, mnohé z dreva, hotelíky, reštaurácie a obchody.

   Ostrov s nevysokými sopečnými „bochníkmi“ je skalnatý, takmer bez stromov, pokrytý len trávou a krovinami. V prenajatom terénnom aute vyrážame na obhliadku. Všade naokolo vidíme skalné plochy a kamenné múriky. Dorážame k prvej „ahu“ – mohyle na pobreží. Je tu niekoľko povaľujúcich sa sôch – moai. Sú to kamenné kolosy vysoké asi 5 metrov, postavené na akejsi plošine asi ½ až 1 meter nad terénom, nazývané ahu. Na
celom Veľkonočnom ostrove je asi 350 ahu, niektoré so sochami, iné bez nich. Moai postavila vyspelá civilizácia z neznámych dôvodov asi pred tísic rokmi. Na južnom pobreží ostrova je kráter Rano Raraku čnejúci asi 200 metrov nad povrch ostrova – miesto, kde bolo vytesaných všetkých približne 600 sôch. Asi polovica z nich bola dokončená, prepravená a vztýčená, druhá polovica tu zostala v rôznych fázach opracovanosti. Prechádzame pomedzi „les“ niekoľko metrov vysokých sôch, rôzne naklonených a zapadnutých v zemi, ale i nedokončených, len vytesaných do masívu. Zo svahu krátera je výhľad na celý ostrov a tiež na 1 km vzdialené Ahu Tongariki na pobreží. Tu je na skalnej plošine vztýčených 15 sôch, zrekonštruovaných japonskými archeológmi. Každá socha má iný výraz. Jedna má dokonca červený „klobúk“ z kameňa – pukao. Sochy akoby nás pozorovali. Pohľad na ne, v pozadí so zátokou a burácajúcim morom, je úžasný.

   Na severnom pobreží je najkrajšia pláž ostrova – Anakena s najdokonalejšou plošinou – Ahu Nau Nau. Plošina je asi 70 metrov dlhá a 3 – 4 metre vysoká, z dokonale opracovaných kameňov. Stojí tu 5 veľmi zachovalých moai, z toho 4 majú červené klobúky pukao. Máme ešte v pláne dostať sa na najvyššiu sopku ostrova, 600 metrov vysoký kráter Terevaka. Hľadáme cestu. Z poľnej cesty stúpame až sa stáva postupne temer nezjazdnou. Schádzam do terénu, náš malý teréniak nadskakuje po skalnom úbočí sopečného krátera v prudkom náklone. Nakoniec sme na vrchole práve včas. Posledné lúče ožarujú okraj prátera porasteného trávou, vidíme celý ostrov a na západe v „krvavom kúpeli“ zapadá Slnko do vôd oceánu. Nádhera. Ja by som „pupok“ ostrova umiestnil práve sem.

   Večer v miestnom prírodnom „divadle“ si vychutnávame najúžasnejšiu tanečnú show, akú som kedy videl. Sporo odetí, bojovo pomaľovaní tanečníci a tanečnice bez prestania vyše hodiny víria po javisku. Divoké bojové tance s výskokmi do metrovej výšky sa striedali s pomalšími sexi „tahitským“ vlnením bokmi tanečníc.

   Ďalší deň ideme na juhozápadný výbežok ostrova do rezervácie Orongo ku kráteru Rano Kau. Steny spadajú prudko dovnútra krátera, ktorého dno je pokryté močiarom vytvárajúcim jazierka. Na najsevernejšom okraji krátera je zreštaurovaná historická osada pôvodných obyvateľov – Orongo. Domy sú napoly zakopané v zemi s nízkymi, len asi 50 cm vysokými vchodmi. Je tu tiež niekoľko balvanov s petroglyfmi.

   Tri dni nám stačili na preskúmanie celého ostrova. Ten však aj naďalej ostáva zahalený rúškom tajomstva a otázok. Prečo domorodci vysekali všetky stromy na ostrove a spôsobili si tak ekologickú katastrofu s nedostatkom vody? Prečo navzájom bojovali až do takmer úplnej likvidácie? Kam sa podeli vyspelí stavitelia sôch? Prečo názov „pupok sveta“, keď je to vlastne malý zapadákov?

   Koniec tejto malej civilizácie nám však aj napriek prvotnému dojmu nie je tak vzdialený. Aj my si často o sebe myslíme, že sme niečo extra a pupok sveta. Drancujeme prírodu a bojujeme navzájom. A tak neviem, či nás raz nečaká podobná budúcnosť.


O autorovi

   Lásku k cestovaniu mi vypestovali asi už moji rodičia, ktorí s nami už ako s deťmi cestovali kam až to „železná opona“ dovolila. Neskôr som ako študent pracoval ako externý sprievodca cestovnej kancelárie Čedok. Po otvorení hraníc sa nám otvoril aj svet a ja som mohol naplno odovzdávať lásku k cestovaniu svojim deťom. Táto cestovateľská vášeň ma neopúšťa a stále hovorím – „je jedno kde som, hlavne že sa mi zadok na ceste natriasa“. Do exotických krajín vyrážame hľadať nové prostredie, zážitky a ľudí. Avšak to najdôležitejšie, čo tam môžeme nájsť sme my sami.

   Vladimír Mego
   cestovateľ

Akú hodnotu má váš čas?

Milujeme kvalitné a krásne hodiny. Reprezentujú nás v chvíľach, kedy chceme byť videní v dobrom svetle, dopĺňajú celkový dojem z osobnosti jeho nositeľa a bez váhania informujú o jeho spoločenskom postavení. Ich hodnota je priamo úmerná mimoriadnej pozornosti, snahe a dizajnérskemu umeniu ich tvorcov a stávajú sa investíciou na celý život. Prinášame vám výber niektorých z nových hodiniek, ktoré sú ideálnymi predstaviteľmi prestíže, spoločenského postavenia a vysoko kvalitnej manufaktúry.

   Breitling Transocean Unitime Pilot

Movement

Selfwinding mechanical, world
time
Case
Steel, 18K red gold
Caliber
Breitling 05 (Manufacture)
Diameter
46 mm
Thickness
15.4 mm
Jewel
56 pieces


   Longines Lindbergh Hour Angle Watch

Caliber
L699
Diameter
47.5 mm
Materials
Stainless steel, alligator strap
Specificities
Bi-directional rotating bezel
Transparent case back with back cover
Glass
Scratch-resistant sapphire crystal & antireflective
layer


What value does your time have?

We love best quality and beautiful watches. They represent us in moments when we want to be seen as good, they complete an overall impression of the personality of their carrier and they inform of his social status without hesitation. Their value is directly proportional to the extraordinary attention, effort and design art of their creators. They become an investment for all life. We bring you a selection from some new watches which are an ideal representatives of prestige, social status and high quality manufacture.

Zenith El Primero Chronomaster 1969

Movement
El Primero 4061, Automatic
Diameter
30 mm
Thickness
6.6 mm
Components
282
Jewels
31 pieces
Materials
Domed sapphire glass with anti-reflection
treatment on both sides


Raymond Weil Nabucco Cuore Caldo Twelve

Movement
Mechanical chronograph –
RW5500 Winding Automatic
Diameter
46 mm
Thickness
16.7 mm
Jewels
31 pieces
Materials
Rose gold plated, diamond-tipped,
enhanced with
luminescent material


TAG Heuer Monaco Calibre 12 ACM Limited Edition

Movement
Calibre 12 chronograph
Diameter
30 mm
Materials
Titanium Carbide coated case, antiscratch
sapphire crystal, rhodium
Limited edition
only 225 units

 

 

United Auction Group

   Druhý polrok tohto roku bude predstavovať pre United Auction Group (UAG) obdobie podstatných zmien. Hlavnou strategickou zmenou vyplývajúcou z faktu neustále rastúcej flotily je rozhodnutie sústrediť komplexné služby okolo prihlasovania, odhlasovania, údržby a opráv pre všetky spoločnosti skupiny United práve do UAG. Táto centralizácia prinesie pre zákazníkov ešte vyššiu štandardizáciu a zrýchlenie existujúcich procesov a služieb. Zároveň zlepší ich ekonomiku, čo povedie k ešte lepším cenám pre klientov.

www.saaauction.sk

Mikuláš Fedor


   The second half of this year will be for the United Auction Group (UAG) a period of essential changes. The main strategic change,following from the fact of a continuously growing fleet, is the decision to focus on the complex services in pick up and return, maintenance and repairs for all veichles for companies that are associated to the UAG Group. This centralisation will bring higher standards and more effective customer services. At the same time it will improve the companies turnover and this will lead to even better prices for their customers.

www.saaauction.sk

Predaj jazdených vozidiel AutoGigant

   Autobazár AutoGigant ako súčasť UAG plánuje významne expandovať predajmi individuálnym kupujúcim. Súčasné kapacity autobazáru dovoľujú zvýšiť jeho aktuálnu ponuku na ploche nielen z vlastnej flotily skupiny United, ale strategicky aj od iných slovenských lízingových spoločností. AutoGigant má tak ambíciu stať sa celoslovensky známym miestom predaja kvalitných použitých vozidielz operatívneho a finančného lízingu.

www.autogigant.sk


   Used cars dealer AutoGigant, as the part of UAG Group,is planning to expand its business by increasing its sales to individual buyers. The present capacities of car sales can increase its actual offer on vehicles  from not only its own fleet of the group United, but strategically from other Slovak leasing companies. Auto- Gigant is an ambitious firm and would like to become a reputable company known for sales of quality used vehicles from its operative and financial leasing services throughout Slovakia.

www.autogigant.sk

Airport Parking

   Airport Parking už aj aktuálne úspešne ponúka možnosť bezpečného parkovania pri letisku v Bratislave s pickup servisom za najlepšiu cenu v meste už od 4 EUR za deň parkovania. Keďže možností dlhodobého parkovania v okolí letiska „zdarma“ neustále klesá, rozhodli sme sa priblížiť dostupnosť štandardu príjazdu na letisko, bežného v ostatných krajinách, aj všetkým slovenským cestujúcim.

   Behom mesiaca júl prejde parkovacia plocha, ktorá sa nachádza 5 minút od letiska, modernizáciou. Pribudnú navigačné značky pre príjazd na parkovaciu plochu, zvýšia sa možnosti platieb a posilní sa spolupráca s väčšinou cestovných kancelárií. Cieľom je, aby mal každý pasažier odlietajúci z letiska v Bratislave možnosť priviezť seba a svoju rodinu na letisko vlastným automobilom a aby aj mal jasnú informáciu o tom kde, ako rýchlo, ako bezpečne a za najlepšiu cenu zaparkovať.

   K realizácii týchto zmien posilnil náš tím United Group nový člen. Je ním Mikuláš Fedor, ktorý bude od 1. júla zastrešovať všetky spomenuté procesy, služby a iniciatívy na pozíci Chief Operations Officer (COO). Jeho predchádzajúce manažérske skúsenosti z oblastí zefektívňovania a nastavovania procesov, interných kontrol a auditu v spoločnostiach KPMG, DELL a Arval určite podporia hladkú a rýchlu transformáciu. Všetkými týmito zmenami sledujeme jeden cieľ – zvýšiť celkovú spokojnosť vodiča, nášho klienta – teda Vás.

www.letiskoba.sk


   Airport Parking is also currently offering the possibility of safe parking near the airport in Bratislava with the pickup service being the best price in the city, already at 4 EUR a day for parking. Since there is limited, free long-term parking near the airport, we decided to bring the availability of standard pick up and drop off closer to the airport which is usual in other countries, which is now available to Slovak travellers.

   During July the car park, which is 5 minutes distant from the airport, will undergo resurfacing work and modernising. The signs for arrivals to the car park will carry information, there will be more options on how to pay and there will be more cooperation and strengthening of ties with the travel agents at the airport. The aim is that each passenger departing from the airport in Bratislava will have the opportunity to arrive and park at the airport using their own vehicle and will have clear information on where, how long,security information and where the most optimum and appropriate price will be.

   The United Group Team has benefited, whilst implementing these changes, from the addition of a new Team member. Mikuláš Fedor, who has overseen these changes since the 1st of July as Chief Operations Officer (COO). His previous managerial experiences from the field of effectiveness and regulation of processes, internal controls and auditing in companies such as KPMG, DELL and Arval will certainly support a smooth and fast transformation. With all these changes the main aim is to deliver a more positive experience for the driver, our client – you.

www.letiskoba.sk

Multibrand mb

Mediálna agentúra Multibrand pôsobí predovšetkým v rámci skupiny United Group, ale svoje marketingové služby poskytuje aj ďalším klientom. Krédom spoločnosti je zúčastňovať sa na projektoch, s ktorými sme stotožnení a kde sme presvedčení o smerovaní a zmysle marketingových aktivít. Nachádzame sa v ťažkom období, keď klient dôsledne zvažuje všetky investície do reklamy a kriticky vníma, akým spôsobom a na aké projekty sa jeho finančné prostriedky použijú. Súčasná situácia má ale pre klienta aj pozitívny prínos a to, že vzniká priestor na dohody pri nákupe mediálneho priestoru. Aj pri takýchto dohodách však nezabúdame na zodpovedný prístup. Najlepšie si to môžete predstaviť tak, že peniaze od klienta na nákup reklamy sú Vaše a zle nastavená kampaň predstavuje riziko, ktoré si nemôžete dovoliť. Ale keď dôveru klienta zhodnotíte správne, pretavíte ju do niečoho hodnotného – do partnerstva s klientom. Napríklad práve teraz sme pre klienta GANT dohodli inzerciu v katalógu dovoleniek Leonardo. Prečo sme sa rozhodli pre takýto obchod? Férová ponuka zo strany poskytovateľa inzercie, keď si je vedomý, že pekná a kvalitná inzercia nezníži hodnotu katalógu a pre klienta zaujímavý fakt, že klienti, pre ktorých je spomínaný katalóg určený, si určite radi prídu pred dovolenkou vybrať nejaký ten kúsok, v ktorom sa budú na dovolenke cítiť príjemne a trendovo. V rámci skupiny práve prebieha kampaň AVIS lease v spravodajskej televízii TA3.
MV

www.multibrand.sk


Media agency Multibrand is engaged first and foremost in the framework of the group United Group but it provides its marketing services to the other clients too. Credo of the company is to participate in projects which we are identified with and where we are convinced of the direction and meaning of the marketing activities. We are in hard period when client consistently considers all investments to the advertisement and he perceives critically which way and on which projects his funds will be used. The current situation has also the positive contribution to client because there is a space for agreement when buying a media space. However, also by such agreements we do not forget on the responsible approach. You can imagine it best so, that money from the client for purchase of advertisement are your and the wrong timed campaign is a risk you can not dare. But when you evaluate the confidence of the client well you will change it into something valued – into the partnership with the client. For example just now we have negotiated an advertising in holiday catalogue Leonardo for our client GANT. Why did we decided for such business? Fair offer from the provider of advertising when he is aware of the nice and quality advertising will not demote the value of catalogue and the fact is interesting for the client, that clients who is the mentioned catalogue designed for, will surely come to choose some piece in which they will feel comfortably and trendy before the holiday. Campaigne AVIS lease is just proceeding in the news television TA3 in the framework of the group.

www.multibrand.sk

Nový Renault Clio

„Práve dizajn nového Clia je dôkazom, že sa automobilka snaží zaujať mladšie publikum a poskytnúť mu popri výstrednosti aj plnohodnotný zážitok z jazdenia moderného vozidla.“ 

   V autopožičovni AVIS sa od tohto leta môžete stretnúť aj s najnovšou generáciou automobilu Renault Clio. Aj napriek tomu, že je nové Clio radené do ekonomickej triedy, vodičovi bude pri jeho jazdení asistovať rozsiahla výbava vyššieho štandardu.

   Nové Clio je mimoriadne výrazný automobil, ktorý rozoznáte v premávke prakticky okamžite. Masívny čierny horizontálny pás spájajúci predné svetlá s veľkým logom Renault uprostred je natoľko jedinečný, že si ho nemáte šancu spliesť so žiadnym iným vozidlom. Práve dizajn je najväčším dôkazom, že sa automobilka snaží zaujať najmä mladšie publikum a poskytnúť mu popri určitej výstrednosti plnohodnotný zážitok z jazdenia moderného vozidla.

   Orientácia na mladších vodičov je zrejmá už pri prvom nasadnutí do kokpitu. Interiér sa nesie v štýle výdatnej rôznorodosti materiálov a farieb, veľa tradičných tlačidiel nahradil dotykový LCD panel s pestrofarebnými virtuálnymi ikonami systému Media Nav. Tento systém je určený nielen na prácu s multimédiami a navigáciou, ako naznačuje už jeho názov, ale umožňuje vykonávať úpravy v nastaveniach
vozidla a pripájať ho k telefónu prostredníctvom siete Bluetooth.

   Priaznivcov moderných auto-moto technológií celkom určite poteší, že v Renaulte Clio nájdu už ako základ denné LED svetlá, tempomat, vyhrievanie sedadiel a kompletný navigačný softvér. Vodiči nadšení zo stále silnejúceho eko-trendu zasa ocenia jazdný režim ECO, ktorý je možné na vozidle aktivovať stlačením jediného tlačidla. V tej chvíli sa z hlučného malého mestského hatchbacku stáva tichý, kultivovaný a k životnému prostrediu šetrný automobil.

   V autopožičovni AVIS nájdete nové Clio s 1,2-litrovým benzínovým motorom TCe a 6-stupňovou 2-spojkovou prevodovkou. Výkon tohto malého motora dosahuje až 88 kW, teda 118 koní, ktoré dokážu z tohto nápadného hatchbacku spraviť piráta ciest – samozrejme za predpokladu, že bude mať jeho vodič dostatok odvahy využiť potenciál vozidla naplno. Tí ostatní sa uspokoja s tým, že ich Renault Clio nenechá v problémoch pri predbiehaní a ani pri vjazde na diaľnicu.